hmm...igen

Totto finito, har vart igång hela dan!
Nu på kvällen har ja hängt me mitt brorsbarn lilla I å vart me han på basket träning å sen drog vi hem å käkade tacos.
fan va kul d va å kolla på deras träning. En enda klump me ungar som bara jagade bollen, ingen taktik alls. Skit cool tränare en tjej ett par år yngre än mig med sten koll, fan va dom respekterade henne. När lilla I inte lyssnade utan bara stod å babbla titta hon bara på han å sa:
-nu får du springa, lyssnar man inte springer man.
Ha,ha! å han tittade upp utan protest å ba:
-hur många varv?
Å så sprang han.
Sötnosen!
Hon var as bra hård och rättvis å dom verkar verkligen gilla henne varenda unge.
Ha, ha sååå söta!

Men alltid så skönt att komma hem!
Fan va hemma go ja e! Sitter me ett glas rött nu å bara softar.. Nice.

Till nåt helt annat, fattar inte att ja bryr mig egentligen, men har en skum känsla i magen sominte ger mig ro.
Tycker att folk beter sig konstigt....
Vet att ja e misstänksam, but hey that's me.
Men ja vet allt handlar inte om dig OUMI. Vilket ja ofta tror. Inte på det sättet att att alla ska bry sig om mig, snarare tvärt om, ja tror ofta att fok konspirerar emot mig, vet att det låter knäppt å kanske självupptaget men det är inte så att ja tycker d e kul att gå omkring å tro det, det är mer ett rätt störande element i mitt liv.
Så när nu dessa tankar dyker upp å nån viskar i nåt hörn ska ja gör mitt allra bästa för att inte bry mig, å handlar det om mig ja då gör det d. Och? egentligen?
Å det irriterar mig fett att folk tror att ja måste veta vad alla gör jämt, det måste ja inte!
Men ja e nyfiken å sitter två å viskar över mig ja då e d klart man undrar!
Vilket ja i å för sig tycker e rätt omoget, e d så privat att ingen skall höra ja då tar man det över telefon eller när man är ensamma..eller?

Nää, ibland känns det som plugget all over:
I dag ska vi leka så du får inte va me, å allt det där ni vet. Å visst ibland vill man bara vara med nån utan att ALLA ska behöva följa med, det har ja all respekt för. Gu va ja säger emot mig själv, hoppas ni ändå fattar va ja menar.


I know i'm right. (på nåt sätt)

Peace to the streets!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback