En söndag på Mälaren

Tog med mig lin lilla följeslagare Tiger på utflykt i dag.
Lite bakis och dan äntrade vi båten Drottningholm som min granne äger för en tur ut på hennes landställe. Stod på akter däck och bara njöt med mina as coola Gucci(kopior)solglsögon 25 grader varmt med ljumen vind i håret, helt underbart!
Det var full satt med tyska turister som förtjust klappade händerna: isch bein en uber sötizh hundiz! Skrockade dom.
 Finns det inte chihuahuor i Tyskland? Tänkte jag, och log.

Fan, vad vackert det är i vår underbara huvudstad, fotade mer än turisterna när vi ångade över Mälaren.
  
Och så då grannens land....
Har varit på folks landställen tidigare, tycker sällan att det vart så stor slaget som dom fått det att låta. Grannen däremot sa blygsamt, :ja, det är rätt mysigt....och lagom stort...
Det var hur fint som helst!
Två vånings idyll vitt hus med tre olika verandor, en hel avdelning med eget kök och två hur söta gästsovrum som helst, och så hennes del med ett stort kök och tvrum.
Altanen var som tagen ur tidningen sköna hem, medelhavs blå och vit med en sån där havsmås hängande i taket och stora lycktor, korgstolar med blåa sittdynor, blommor och ett bordmed blåvit duk ,såååå mysigt!
Stor trägård med stora lila syren träd, som spred underbara dofter, vet inte vad man ska säga riktigt..... 
det var så fint.
Så bjöd hon på lunch där på verandan sallad med parmaskinka och jag bara njöt.

image12
image9
här är det gäst rummet jag har bokat!
image11

Kom hem till kvällen, mumsade i mig en pizza....
En riktigt bra söndag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback