Kycklingen också!!

För övrigt hoppade över träningen i dag, bad i know......råd frågade Gustav och Lukas och bägge sa gå ut i solen istället.
Så lägger lite ansvar på dom...:)

Ja, ja har myst i parken med Ebba och Tiger, Alba valde att stanna hemma, samt tittade Kamran förbi vilket var nice, inte sett han på ett bra tag.
Kom hem och somnade, sjukt skönt å sova på dan med balkongen öppen och alla ljud utifrån precis så där lagom högt.


Ebba                        Tiger                         Alba

Å såå det här med kycklingen. Älskar kyckling, magert och så kan man hitta på så mycket olika saker göra olika rätter liksom...
Men i dag vart det honungs och soya marinerad kyckling klubba med bulgur sallad.
Men så dilemmat med kyckling klubbor...denna ständiga noja....
Är den helt genom stekt?
Då kyckling för övrigt verkar vara värsta sjukdom källan om den nu inte skulle vara helt klar.
Från början var klubban hur fin som helst kompakt, gyllen brun.
För att efter alla mina "checkar "med kniv ha stor hål i sig, det gyllen bruna skalet tog en mörk brun nästan svart färg efter alla extra 5 minuter för säkerhets skull.
Så efter att då skalat bort det brända, vilket för övrigt var min underbara marinad så var det dags att äta.
Gu, så gott det skulle bli!
Men upptäckte att jag aldrig riktigt slappnade av och bara njöt av den...,
 nää, för varje tugga kollade jag både en och två gånger innan jag åt..
-är det rosa jag ser? hmm...smakar det helt klart?

Det som skulle bli en god bit mat blev till ett helt uppdrag.

Men jag ska inte klaga , mätt blev jag ju och det är mer än vad många andra i vår orättvisa värld fick bli innan dom går  och lägger sig ikväll.......

Hoppas fan bara inte att jag ådragit mig nån kyckling sjuka.......
Men den såg genom stekt ut.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback