Who let's the dogs out?

Tro mitt hjärtat stannade när jag nyss fick ett samtal från Hundstallet.

-Hej, jag heter... och ringer från Stockholms hundstall.
-Mmm, hej.
- Har du möjligtvis en hund som heter Tiger som saknas?
-SAY WHAT!!!!
-
Asså min Tiger är inte borta...eller..?

Tänker febrilt på att jag lämnat skrutt med grannarna och om det nu är så att han rymt då skulle dom ju ha ringt. Det vet jag ju. Å andra sidan vore det ju inte första gången Tiger traskat iväg...

-Men hur ser han ut då? Är han beige och vit?
-Asså en hund har hittas ute. Borde du inte veta om det är din? (tok dryg)
-Joo, det kan man ju tycka men jag lämnade min hund hemma och nu ringer du och säger att han hittas på andra sidan K-holmen så excuse me om jag tycker det verkar skumt.

Sen slog det mig..Hmm dom andra doggisarna bor ju på den sidan K-holmen. Ringer S och jominsann Tigers syrra tycks vara på rymmen.

Så var det mysteriet löst. Dock får hon sova över på hundstallet och skall hämtas senast klockan sju på morgonen till en kostnad av 560:- spänn!!

Asså hundar...(och ja, jag vet hundägare)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback