I've made up my mind (tror jag)

Det är liksom inte okej att någon annan håller ditt välmående i sin hand. Speciellt inte om denna personen inte ens är medveten om det.
Med det menar jag att om du till exempel är i ett förhållande (ett riktigt sådant) då är man ju medveten om att det man gör påverkar den man älskar och som älskar en tillbaka. Man vet liksom det.
Men om man är kär i någon, han vet att du är kär i honom. Men han vet inte riktigt vilken påverkan vad han säger och gör har på dig.
Han vet inte att du gråter, för du säger inget.
Han vet inte att om han glömmer att ringa så stannar ditt hjärta varje gång det ringer med hopp om att det är han och ditt mod sjunker lite för varje gång det inte är han.
Han vet inte att när han har en dålig dag eller är trött och låter grinig så tar du det personligt och tappar modet.
Han vet inte att när han väl ringer, skickar ett sms så slår ditt hjärta lite snabbare.
Han vet inte allt det här.
Och om någon inte vet kan du heller inte låta dom ha den påverkan på dig.
Låta någon styra över skratt eller tårar. Låta någon få dig att känna sån ångest och oro.
Det är så jävla jobbigt allt det här.
För saningen är du väljer inte mig. Varför vet jag inte, jag väljer dig.
Saknar dig så det svider i hjärtat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback