Packåsna?



Har kännt mig som en sån idag. Har rännt runt med min shoppingvagn och släpat på grejer.
Började dagen med den obligatoriska kiss promenaden med Tiger och sen hem på en kopp kaffe.
Sen bar det iväg!
Promenerade ner till 2:ans livs som jag av någon konstig orsak har fått som mitt närmaste utlämningsställe.
Det är inte närmast, trust me!
Men det var ialla fall dit mina mattor kom eller tja pappas mattor.
Det måste vara det ocharmigaste närlivs som finns!!!
Så dryg personal att man spyr. Kom igen nu liksom ni har ett service yrke (ska jag säga). Men jag är trevlig!!!
Kommer in med min shopping vagn och bakom kassan sitter man och hustru (misstänker jag) och fikar.
Ingen av dom reser sig.
Jag tar fram min mobil för att ge ett löpnr och ingen tittar upp. I och med att ingen tycktes reagera rabblade jag ju nummret igen och då suckar karl jäveln och skakar på huvet och går!!
Kvar står jag med fru dryg.
Inte ett ord.
Utan att titta upp säger hon: Leg.
-Ursäkta sa jag?
-Ja, leg, säger hon.
-Okej förlåt visste inte att du pratade med mig, sa jag. Eftersom att du inte tittar på mig.
Lite tyckte jag nog att hon skämdes.
Men ja, ja ut kommer i alla fall karln med mitt paket och det första jag gjorde när jag kom hem var ringde Jotex och ändrade utlämningsadress i förebyggande syfte.

Sen bar det vidare promemerade hem till mig med min shopping vagn och mitt paket, vilket var rättotympligt med tanke på att det innehöll 3 mattor och en badrums hylla.
Väl hemma paketerade jag om och lämnade badrums hyllan hos mig för den skall vara i mitt nya badrum sen när det är klart.
Sen gick jag vidare med mion nu ompaketerade shopping vagn till vårdcentralen för mina blod prover.
Sen gick jag vidare ändå till djur affärn och köpte en till kattbur. Då mina katter inte kan sitta tillsammans i samma bur under transporter för Alba är så arg när hon sitter i buren.
Och den kattväska jag lånat av grannen som jag brukar ha Ebba i funkar inte. Hon försöker nämligen febrilt att ta sig ut vilket gjort att hon blivit lite flådd på nosen av nätet i väska.
Aldrig kan det vara lätt.

Sen bar det av hem till pappa, dammsög, diskade och lade upp dom nya mattorna, jätte fint vart det.
Och nu sitter jag här på jobbet!!
Totofinito!!!

Imorrn blir det gymet!!!!!

Peace!!!





Kommentarer
Postat av: Daniel

Skryter om att du måste visa leg. haha

2009-02-11 @ 18:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback