NEEEEEEEEJJJJJJJJ

Redan har jag nästan brytigt ett av mina nyås löften...
Jag ska ju börja våga säga nej ju!!!

Sitter hemma skit förkyld ont i halsen som faaan. Vill ju inte vara sjuk. Hade hellre vart frisk, gått och tränat och sen gått och jobbat. Gillar ju jobbet och dom som finns där.
Men jag kan inte är ju faktiskt sjuk.
Ringde jobbet för att sjukskriva mig...
 Vad vill man höra när man är hemma sjuk och ringer för att sjukskriva sig?
Jag hade gärna velat höra:
Men krya på dig. Vila och ta det lugnt, vi klara oss.
Jag vill inte höra:
Oj, asså det är typ kris här, är du säker på att du inte kan komma ändå?
Kan du inte känna efter och ringa igen sen?

Jag vill väl inte ha skuldkänslor för att jag är sjuk heller. Jag vill inte bli tvungen att prata med alla chefer för att övertyga dom.
Och vad sa jag då?
Jag som skulle säga NEEEJJJ!!!!
Jag sa..mm, asså jag mår ju verkligen inte bra, fråga dom jag jobbade med igår...men jag kan ju vila nu och känna efter sen.
Idiot!!!
Why?!?
Är man sjuk så är man. Jag är inte den som är hemma sjuk bara så där. Har aldrig hänt. Är jag hemma är jag sjuk.

Och vem gör så? Är någon sjuk klämmer man väl ur sig ett krya på dig och så var det inge mer med det. Speciellt om det är någon man vet alltid brukar ställa upp. Som hoppar in om det är kris, som kommer i tid, som i vanliga fall inte brukar sjukskriva sig bara för att, nån som alltid hör av sig om det är något.

Jag kan säga mycket...varför ska nej vara så förbannat svårt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback