I don't rule the world or the people in it.

Gjorde jag det skulle mycket se väldigt annorlunda ut kan man ju lugnt säga.

Jag tycker om någon..
Förmodligen inte den bästa, snyggaste, trevligaste, roligaste eller seriösaste.
Men jag tycker om honom.
Det är väl inget mer med det. Jag tycker om honom.
Jag säger inte att jag älskar, jag tycker om.
Jag.
Ni behöver inte göra det. Men ni måste respektera det.
Precis som jag respekterar den ni tycker om.
Jag må tycka att det är en idiot. Men du tycker om honom.
När han var ett svin attackerade jag inte dig. Jag skällde inte på dig. Jag himlade inte med ögonen. Jag ifrågasatte inte.
Du tyckte ju om honom.
Jag tröstade, stöttade, lyssnade. Jag ringde till och med honom för att du var ledsen.
Jag må tycka att det inte var nåt att ha. Men du tyckte att det var nåt att ha.
Så jag fanns där.
Jag kanske inte förstår allas val av umgänge, men det är erat val och jag respekterar det.

Känner mig påhoppad. Det kanske är överdrivet men det är så jag känner och känslor är aldrig fel.
Jag var inte stolt, jag tyckte absolut inte att han uppförde sig exemplariskt.
Men jag tycker om honom.
Det är inget jag kan göra något åt. Man känner som man känner.
Känner att jag var tvungen att försvara och det ska man väl inte behöva inför vänner.
Jag tycker inte att ni hade helt fel. Det är inte det som är saken.
Känndes som om ni tyckte att det var mitt fel att han är som han är.
Det är inte mitt fel.
Men jag tycker om honom.

Jag valde att .
Kände mig ensam och påhoppad. Kanske är överdrivet.
Men känslor är aldrig fel.
Jag gick.
Jag blev ledsen.
Jag går när jag blir ledsen. Blir jag arg stannar jag och slåss.
Men när jag blir ledsen.
Då går jag.
Tycker att det var taskigt. Han gjorde mig inte ledsen, jag förväntar mig inget av honom. Han har aldrig lovat mig något.
Jag gick. Jag blev ledsen. Du är ju min vän.
Man kan inte hjälpa vem man tycker om.
Jag kan inte styra vad han säger och gör.


Och att ingen av er valde att kolla hur det var med mig...
Det är real friendship det...

I morgon ska det tydligen regna....
Tycker att det ska bli lite skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback