Helgen i..hmm korta drag?

Kommer att slarvas nu, har haft så jävla mycket i helgen.
Men självklart ska ni få en summering.


FREDAG:

Va uppe rätt tidigt och fixade hemma i väntan på att brorsan skulle komma.
Vi hade nämligen bestämt oss för att stor rensa. Out with old and in with the new så att säga.
Saken är den att nu för tiden är ju alla grovsoprum typ stängda och alla grovsopor ska slängas på stationer , lite här och var.
Men i alla fall vi var två stycken och slängde, säng, soffa med fåtölj, en tjock teve, databord med en stationärdata (en sån där fet). Vi länsade även ällar förrådet där man i och med att alla grov soprum är stängda pressar in skit man inte vill ha.
Sen åkte vi hem till mig på samma uppdrag. Där släpade vi på en byrå, två nattduksbord, ett vardagsrumsbord, två stora mattor och en hel del annat balnd annat en trasig dammsugare.
Men det tog inte slut där!
Nej, vi åkte vidare till en tjejkompis föräldrar och tog även med deras grovsopor och trädgårds grejer som dom samlat ihop.
Sen råkade vi ut för vårt första aber. Var är sopstationen, visste att det låg i Vanadisberget.
Efter att ha snurrat ett tag var det bara in på statiol och fråga och till slut var vi där.
Det var huge!!
Körde in i ett berg och där fanns det container efter container. Samt två "övervakare" som kollade att allt hamnade rätt.




Så det var bara att packa ur och släpa upp allt på rätt ramp.
Sa jag att svetten rann?
Efter nån timme eller så vart vi klara.
Men...
Hade bokat Emma för att bygga ihop Ikea möbler och borra upp dom.
Så hem fort som fan. Hämtade Tiger och sprang hem till mig där Emma redan väntade. Fast först satte vi oss i parken ett tag, Emma hade köpt Cesar sallad och lite bärs. Efter ett tag kom Thobias och sen gick vi upp till mig.
OMG!!!
Det var inte det lättaste att få ihop den där skohyllan ska jag tala om.
Emma var gruppledare och beskrivnings ansvarig.
Jag skruvade och fixade, Thobias satt mest på sofflocket och myste med Tiger.



I slutet tog Emma över helt och fixade slut tampen. Men sen skulle den ju upp också.
Jag har betongväggar all around så det är inte helt enkelt. Men vi hade grannens slagborr. Det tåls ju att säga att vi vid det här laget var lite på lyset allihop.
Men Emma kirra biffen och borrade hål efter, nja nogrann måttning?



Visst ser hon seriös och koncentrerad ut...



Obesrvera att hon as garvar samtidigt.

Anyway...Vid halv tolv drog Thobias för att gå ut och festa och Emma ooch jag lämnade väl vid ett eller nåt.
Väl hemma hoppade jag in i duschen och somnade väl till två. Skulle ju jobba lördag ju.

LÖRDAG:
Kände mig inte ett dugg utvilad när jag klev in på jobbet vid tio.
Ögonen gick i kors, ryggen värkte och magen kurrade.
Ni anar inte hur mycket jag såg framemot att bara få gå hem och slänga mig i sängen så fort jag slutade. Kunde inte bry mig mindre om att det var strålande väder. Jag skulle sova hela eftermiddan. Rfetrsom att jag på kvällen skulle ta med Natasch och Christian ut då det var deras sista chans innan dom skulle hem till Canada.
Men tji fick jag!
Okej, jag hade ju sagt innan att jag kunde följa med till Kista till mitt brorsbarn och grilla. Men jag hade också sagt att jag inte var hundra på att jag kom.
Men..
På vägen hem från jobbet blev jag på nåt sätt övertalad. Jag är ju så usel på att säga NEJ.
Men jag sa att jag var trött och måste få gå hem och sova och att då fick vi liksom grilla tidigare än bestämt för jag ville vara hemma till sju iallafall.
Så blev ju inte fallet...
Stressade hem hämtade Tiger slängde mig på tåget och var framme till tre.
Grillen tändes sju och jag trodde att jag skulle svimma i värmen av trötthet och hunger.
Klockan nio var jag hemma.
Det var bara in i duschen och ut på stan och möta upp dom.
Vi tog oss till söder och mätte upp Leon. Hon drar ju iväg och är borta hela sommarn sen då jag tog två flugor i en smäll kan man säga.

 Natasha och Christian.

Efter det drog vi fyra till East. Jag hade faktiskt skit kul med tanke på hur slut jag var. På East var det fullt av folk man kände så det var skit kul.

 Leon och Christian

Vart lite små full med det viktiga var ju att Natsha och Chrisitian hade kul och det hade dom. Träffade till och med folk som vi hängde med sist Natash var i Sverige så det var ju kul.
Vi halv tre fick vi skjuts hem av två kill kompisar till mig.
Jag skulle ju faktiskt jobba på söndag...

SÖNDAG:
Var på jobbet elva, inte ett dugg utvilad och det ända jag tänkte på var hur skönt det skulle bli att få gå hem och sova sen. Kunde inte bry mig mindre om att solen sken.
Men tji fick jag...
Kom hem och insåg ju, måste ju hem til mig och försöka bli klar ju.
Vid det här laget har förresten pappas granne rest bort för ett par dagar och jag är hundvakt till Mysan, vilket i och för sig bara är kul.
Så hämtade Tiger och Mysan fick skuldkänslor för mina katter som typ inte sett röken av mig sen i fredags och tog mig hem till mig.
Väl där städade jag samlade ihop smusttvätten, fick Thobias att komma över och tillsammans borrade vi fyra hyllor och donade.
Vid halv elva var jag så trött att jag promenerade hem till pappa i sömnen.
har aldrig vart så skönt att lägga huvet på kudden som det var igår.

Och idag då?
Idag är jag ledig, typ..
Ska åter hem till mig. Har typ hundra maskiner tvätt då allt blivit så dammigt. Sen ska det borras klart och allt ska till sin rätta plats.
I morgon skulle jag jobbat på morgonen men min lovley chef sköt upp mitt pass till kvällen. Jag måste bara bli klar nu!

Så vi hörs igen på typ onsdag.

Peace! (typ)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback