Jag och mina hjänhalvor.

Satt för ett bar tag sen hos nagel tjejen och stajlade mina nails när hon frågade om jag skulle ha fransk manikyr eller naturell.
OMG!!!
Hur fan ska jag veta det?
Vilket dilemma det vart av det hela. Jag höll på fram och tillbaka ganska länge innan jag sa: Du får bestämma.
Då sa en tjej som satt vid ett annat bord: Har du ofta svårt att bestämma dig?
And those who know me, vet att så är fallet.
Det kan gälla det minsta grejer till de stora. Faktum är: I can't make up my mind!
Men hon hade ett svar på detta.
Dom flesta människor styrs av en av sina hjärnhalvor. Den logiska eller..hm den andra (vad den nu är).
Men min ständiga besluts ångest beror på att bägge mina är lika starka och vill lika mycket.
Sen la hon till: Kan du drabbas av ångest och oros känslor när du väl bestämt dig?
Who me?
Återigen ni som känner mig vet att man helt klart kan säga att så är fallet.
Men bara så att ni vet, det är inget fel på mig. Min hjärnhalvor är bara lika starka.
Så, HA!
Eller ha och ha...men jag är inte så psyko som vi alla trodde.

Men nu till varför jag tar upp det här...
Jo, jag kan nämligen inte bestämma mig.
Ska jag njuta av den sista helgen hemma hos mig innan stambytet börjar i min lya eller ska jag stanna hos pappa över the weekend?
Till saken hör ju att välja att vara hemma hos mig innebär ju som bekant att släpa hem alla mina små darlings vilket i och för sig inte är så jobbigt och ofta värt det när jag väl kommer hem.
Men.. jag jobbar i helgen.
Och på söndag kommer jag att behöva plasta in mitt lila 'hus'. Vilket i och för sig innebära att det vora lättare om jag sov hemma.
Kanske ska jag bara ta mig hemåt köpa en flarra rött och njuta av min sista helg på cirka tio veckor hemma hos mig. (Yes, you heard me, TIO VECKOR!!).




Jävla hjärnhalvor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback