Being black in Åhlénscity

Va inne på Åhléns city i morse för att köpa en ny ansiktscremé och anskitsvatten. Var ju inget konstigt med det.
Hade tänkt att jag skulle träna i samma veva så hade min tränings outfit på.
Går upp till Clinque disken, köper det jag ska ha och små snackar lite med tjejen i kassan som är jätte trevlig.
Men...på väg ut bestämmer jag mig för att ta rulltrappan ner för att kolla på min drog, nagellack.
Står och tittar på lacken när en stroppig brud kommer fram och frågar om jag vill ha hjälp.
Med vad? Att välja färg? What?

-Nej tack säger jag och kollar Vidare.
Då kommer en annan kund och vill ha hjälp..och då ser jag det. Hon gör ett tecken till en annan btich som kommer fram till mig och ställer samma fråga.

-Vill du ha hjälp?
-Nej, tack.

Säger jag igen och går runt till andra sidan för att kolla på ett annat märke av nagellack.

Och tro det eller ej.
Då dyker en tredje brud på mig!!!

-Vill du ha hjälp?

Nu kan jag inte hålla masken längre.
-Vad håller ni på med frågar jag?
-Vadå? säger hon märkbart röd i ansiktet.
-Ja vad är grejen? Varför håller ni på och smyger på mig för? Jag blev liksom inte blatte igår, tror du jag är dum eller?
Säger jag med rätt högstämma.
Vilket resulterar i att en låsas polis kommer över och undrar vad som pågår.
-Det är inget problem säger bitchen
-Jo, det är det visst säger jag. Det är väl ett jävla sätt att hålla på och smyga på folk. Ska man inte kunna kolla på nagellack bara för att man är blatte?
Hon säger ingenting och är nu ännu rödare.
-Fy fan säger jag. Att ni inte skäms!

På vägen hem funderade jag på om man skulle gå hem, duscha sätta på sig sitt senste inköp från Ginatricot. Gå in på Kicks köpa två påsar med nagellack, glida in på Åhlens och säga:

-Remember me?I was in here earlier trying to buy a nagellack. But you thought i was going to sno. You people work on commission, right?  (rassla med mina kicks påsar)
Big mistake. Big. Huge. Well I have to go shopping now.



Frågan är bara om det skulle ha samma effekt....

Nu ska jag städa.

Peace!

Kommentarer
Postat av: josefine

haha du e allt bra skön du.... love you

2009-05-18 @ 21:23:11
Postat av: Oumi

Pöss!!!

2009-05-19 @ 12:11:20
Postat av: Jessica

skön du är, skit ska dom ha dom jävlarna! och det är fan en av mina favvoscener i Pretty Woman!:D

2009-05-19 @ 13:54:25
URL: http://charliecheez.blogg.se/
Postat av: Matilda

I'm felling you girl!!!

Har haft typ 2-3 beefs på åhlens med deras personal.

Ibland har man lust att kasta deras dagslön i ansiktet och be dom ta en dag ledigt....

2009-05-26 @ 19:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback