What a morning!

Vaknade i morse och var inte ett dugg bakis. Vilket jag kände mig väldigt nöjd med. Inte bara var jag inte bakis jag vaknade långt innan larmet ringde och kände mig utvilad.
Tänkte att jag skulle slummra lite till innan jag hoppade in i duschen...
Det ska man aldrig, aldrig göra!!
Vaknade av att pappa höll på att göra sig iordning, tittade på klocka och insåg att jag inte längre hade så jävla gott om tid.
Stressade som en dåre (hoppade duschen, no time) och plötsligt var inget där det ska vara. Nycklarna, mobilen allt hade bara gått och gömt sig.
Hittade skiten och nu var det bara ena katten kvar. Brukar alltid se till att jag ser dom innan jag går då det har hänt (mer än en gång) att dom har fått sitta i en till exempel en garderob en hel dag.
Hittar inte katten! Men det får vara och jag drar iväg.
Kommer på väg ner i T-banan på att  frulle!! Måste ju ha frukost.
Springer upp på fridhemsplan till Prisextra. Inga färdiga mackor. Vad är grejen?!?

-Jag kan göra en om du vill.
-Mmm, har lite bråttom bara.
-Det går snabbt.

Och det gjorde det!
Tar min macka springer genom Västermalms gallerian.
Mitt i gallerian sitter en gubbe i en rullstol med gipsad arm.
-Hallåå, ropar han efter mig av alla människor.
Fan, tänker jag och hinner ett par meter till innan jag igen hör hans bräckliga stämma.
-hallå..
Det var ju bara att vända och kolla läget med karln.
-Kan du köra mig till hissen?
Tryckte ner mackan i väskan gjorde en helomvändning på rullstolen och rullade fort som fan iväg karl till hissen.
In i hissen med gubben, tryckte på knappen och skickade iväg han.
Sprang vidare till T-banan, 5 minuter tills tåget kommer. Äh, det är lugnt jag hinner.
Känner i fickan efter solglsögonen. Dom är inte där!!!
Fan, Prisextra!
Slösar en och en halv minut på att fundera på att skita i dom men...va fan man är ju inte miljonär ju.
Upp igen, in på Prisextra hämtar solglsögonen, hinner med tåget.
Tar på tåget upp jämna fyrtio spänn till ciggen så att det ska gå undan. Lägger ner plånboken igen, ner med mackan och solglasögonen.
In på Pressbyrån, hamnar självklart bakom Agda 60+ som vill ha hjälp att ladda sin mobil med comviqkompis.
Står och stampar, kommer fram...
-Har du legitimation. Säger tolvåringen bakom kassan.

Halv springer till jobbet. "Stämplar" in tre minuter i elva med svetten lackande i pannan.
Jag hann!!!!
Kollar mailen, ser att chefen tycker att vi slarvar med våra tidsrapporter. In för att dubbel kolla att detta inte avser mig (yepp, guilty. Sorry boss!)
Kollar över schemat, har väl hunnit jobba en kvart...
Och då ser jag det......

Lördag 12:00-15:30!!!!!

I give up!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha händer bara dig. men va go du va med gubben ja hade aldrig pallat:) haha tidrapporterna är jag skyldig till:)



tack för igår du va värsta läckerbiten.

"vill göra henne nojig" vad är ZUUP med grabben??

2009-05-16 @ 19:29:16
Postat av: Oumi

Han har nå fel ju. But still....ha, ha!

2009-05-17 @ 10:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback