Jag ger mig själv idag också..

Men sen blir det inte flera dagar, sen räcker det. Inte en dag till ska gå till spillo på grund av dig.
ENOUGH!
Men jag ger mig själv idag också.
I filmen Precious finns det en scen när hon säger till sig själv: Yesterday i felt stupid...
But you know what? Fuck that day!
That's why god created other days...
När jag satt där på biografen med syrran och såg den där scenen var det som om något tändes inom mig. Om hon kan tänka så, känna så, så kan jag.
Jag blev så inspirerad till att lägga det gamla bakom mig, ta ett djup andetag och andas ut all skit.
Jag tittade på denna överviktiga, misshandlade, våldtagna, ensamma tjej som sa till sig själv : Yesterday i felt stupid. But you know what? Fuck that day, sträckte på sig och promenerade vidare.
Så känner jag nu, fuck yesterday!!
Så jag ger mig idag också, sen räcker det.
Idag har jag sovit, vaknat, gråtit, sovit, vaknat och gråtit.
Men jag får göra det idag, för jag gav mig själv idag också.
Sen får du inga fler dagar av mig, du har berövat mig på många nog nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback