El sjukvård?

Om du har ett läkar besök och inte kommer vad händer då?
Jo, du får ändå betala för besöket.
Har du en läkar tid och inte hinner, eller inte kan oh inte ställt in besöket minst fyra timmar innan (vilket ibland kan vara lite svårt om du har tid ttillexempel klockan nio en måndag). Vad händer då?
Jo, du får ändå betala för besöket.
Det stör mig inte, det kan jag respektera men it should go both ways.
Idag börjar jag jobba runt två, med andra ord SOVMORGON.
Men nää, jag har ett läkarbesök på K.S Solna kvart i tio.
09.44 är jag utanför dörrarna till entrén när samtalet kommer.

-Hej, det är **** sköterska på PHA mottagningen.
-Jag är utanför, så jag kommer nu, Svarar jag.
-Mmm, men det är så att besöket är inställt för doktorn är hemma med sjukt barn.

Det var ju bara att vända i dörren.
Men vad händer nu då?
Kommer jag att få betalt för inställt besök?
Kommer jag ens att få mina sura arton kronor för bussbiljetten tillbaka?
Kommer jag att få min sovmorgon tillbaka?
Hell no!!!
Det jag kommer att få är en ny tid, förmodligen lagd klockan nio en måndag när jag inte kan och inte kommer att hinna avboka, vilket kommer att resultera i att jag kommer att få betala för missat besök.

What a f-ing way to start a monday!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback