Kärringjävel!

Who me?

Jupp, idag insåg jag det, I'm all grown up!
På bottenvåningen i husets lokaler ligger nån form av högstadie skola full med fjortisar som hänger utanför porten, tigger cigg och delar slumpar.
Idag när jag kom hem kom det just ut tre killar i tretton-fjorton års åldern och tände sina cigg när en av dom helt sonika bara langade iväg det tomma paketet i grönskan. 
Då hände det!

- Men du, där ska väl inte det ligga?

Det bara kom från någon hemlig vuxen röst i mitt huvud.
Okej, man ska inte skräpa ner det tycker jag inte är okej.  Men det där är äkta vuxen varning och jag drog snabbt till minnes alla kärringar och gubbar som tittade bedrövat på en när man själv var i den ålder och tyckte man var as tuff med ciggen i mungipan.
Hur man muttrade kärringjävel efter dom.
Jag var en av dom, jag var en kärringjävel, jag hade helt plötsligt tagit steget över till andra sidan, vuxen sidan.

Tro fan jag skymtade en kråkspark i ögonvrån i hissen på väg upp.

Nu ska jag ta mig en eftermiddags lur, det har inget med ålder och göra.
Jag är ung, hör ni det UNG!!!!
Jag blir bara lite små dåsig så här efter lunch....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback